Persbericht: Docdata verpakt één miljoenste pakket

  • Jack Heijkans en Marc Aandeweg

Geplaatst op 10 september 2015

Docata verpakt één miljoenste pakket in een doos op maat met de volautomatische inpakmachine van Neopost

Waalwijk, September 2015 - Docdata, marktleider op het gebied van e-commerce fulfilment diensten, heeft een groot deel van haar logistieke processen geautomatiseerd en gemechaniseerd. Sinds september 2013 wordt een deel van de bestellingen volledig automatisch verpakt in een doos op maat. Vandaag is het één miljoenste pakket ingepakt met de CVP-500, de revolutionaire volautomatische inpakmachine van Neopost.

Deze inpakmachine maakt een 3D scan van de te verpakken artikelen en snijdt vervolgens een doos op een zo klein mogelijke maat. Deze doos wordt vervolgens op de meest efficiënte wijze om de producten heen gevouwen, dichtgeplakt en voorzien van een adresetiket. De CVP-500 kan producten met verschillende vorm, afmeting en aantallen verpakken in één doos.

Docdata loopt voorop in het omarmen van innovaties en was de eerste partij ter wereld die het inpakken op maat bij een grote diversiteit aan producten heeft gemechaniseerd. Enerzijds om een hogere snelheid te realiseren: het inpakken met de machine gaat tien keer sneller dan met de hand. Anderzijds vanuit milieuoogpunt, want het transportvolume wordt gereduceerd met ongeveer 50% ten opzichte van het gebruik van standaard dozen. Daarnaast is er geen vulmateriaal meer nodig.

Neopost heeft de CVP-500 volautomatische inpakmachine in nauwe samenwerking met Docdata ontworpen. Beide partijen zijn verheugd met de samenwerking en de resultaten en zullen ook in de toekomst blijven werken aan het verder optimaliseren van deze technologie.

Over Docdata

Docdata (www.docdata.com) is een Europese marktleider in de e-commerce dienstverlening en speelt een belangrijke rol achter de schermen van vele A-merken, retailers en e-tailers. Docdata is actief in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Polen, Zwitserland en Spanje. Klanten van Docdata zijn onder meer bol.com, de Bijenkorf, ASOS, Toys“R”Us, Wine in Black, HP en Zalando. Ondersteund door diensten van Docdata worden dagelijks meer dan honderdduizend transacties gerealiseerd. De wereld van e-commerce verandert snel. Daarom investeert Docdata continu in mensen, apparatuur, de ontwikkeling van IT-systemen en in diensten. Hierdoor kan Docdata haar klanten zowel operationeel als op strategisch niveau proactief bijstaan.

Voor meer informatie over Docdata:

Jacqueline van den Heuvel

Manager Marketing & PR

Tel: +31 416 674 148

Mobiel: +31 6 1594 5991                                                                

E-mail: Jacqueline.van.den.Heuvel@docdata.com

www.docdata.com

 Over Neopost 

Neopost is pionier en marktleider op het gebied van hightech oplossingen voor het verzenden van post en pakketten. Als specialist in postverwerking levert Neopost al meer dan 80 jaar couverteer- en frankeermachines, naast een uitgebreid dienstenportfolio bestaande uit onderhoud, advies en financiering. Daarnaast richt Neopost zich op nieuwe activiteiten in het domein van het verzenden van pakketten, zoals de volautomatische CVP-500, Track&Trace oplossingen, lockers voor pakketten en software voor de logistiek.

Neopost is met 6.000 medewerkers direct vertegenwoordigd in 30 landen en genereerde in 2013 een omzet van €1.095 miljard. Neopost is een Franse beursgenoteerde onderneming aan de Euronext Parijs en maakt deel uit van de SBF 120 index.

Voor meer informatie over de CVP-500:

Marc Aandeweg

Business Development Director

Tel: +31 512589313

Mobiel: +31 613 114293

E-mail: m.aandeweg@neopost.com

www.cvp-500.com

 

 

« Naar overzicht